Billetter udsolgt
Tilmeld venteliste
NUSSA står får Neuroaffektiv Udviklingspsykologisk Struktureret Aktivitet. Programmet baserer sig på neuroaffektiv udviklingspsykologi og henvender sig til lærere, pædagoger, PPR-psykologer eller andre, der på anden vis har erfaring med at arbejde med børn. NUSSA er udviklet til fagpersoner, der har mod på at prøve et nyt program, og som har daglig kontakt med børn, der har brug for ekstra støtte og omsorg. Man behøver således ikke at have en terapeutisk baggrund.
Børnegruppeprogrammet handler om at opbygge og styrke børns følelses-, personlighedsmæssige og sociale ressourcer gennem glædesfyldt, engageret og struktureret leg, hvor børnene forbedrer deres relationelle ressourcer og selvindsigt, hvormed børnene bliver mere robuste overfor psykiske stressfaktorer.
NUSSA-programmet er udviklingsbaseret til forskel fra manualbaseret, idet vi ikke mener, at børns udvikling følger en manual. I forløbet tages der således hensyn til den samlede børnegruppes emotionelle og sociale udviklingsniveau. Derfor kan man i programmet gennemføre udvalgte trin flere gange, hvis ikke den samlede grupper er parat til næste udviklingsniveau. Programmet er inddelt, så det kan anvendes særskilt i forhold til børnegrupper på henholdsvis 3-6 år, 6-9 år og 9-12 år.
NUSSA-gruppen består af ca. 6-10 børn i aldersgruppen 3-6, 6-9 og 9-12 år. Børnegruppen skal helst sammensættes, så der opnås en vis homogenitet omkring børnenes følelsesmæssige udviklingsniveau. Derfor anbefaler vi, at der foretages et struktureret interview, af voksne i barnets netværk. Dette interview er en del af NUSSA-programmet.
NUSSA-programmet består af en indledning, 4 niveauer og en afslutning. Hver af de fire niveauer består af ca. 4 trin, som kan gentages hvis det er nødvendigt, for at få hele børnegruppen med. Programmet er struktureret således, at niveauerne bygger oven på hinanden. Selvom programmet indeholder 18 trin, er det således individuelt for hver gruppe, hvor lang tid der skal til for at gennemføre hele programmet.
Oplæringsforløbet giver deltagerne en grundig indføring i børnegruppeprogrammet og i brugen af den tilhørende NUSSA-manual. Oplæringsforløbet omfatter teori, gennemgang af lege og aktiviteter samt personlig afprøvning af programmets aktiviteter og lege.
Der er max 36 deltagere på et hold.
Oplæringsforløbet består af syv dages undervisning i kortere moduler fordelt over et halvt år.
Oplæringsforløbet består af tre moduler, hvoraf de første to er af 3 dages varighed. Ved første modul gennemgås bl.a. halvdelen af børnegruppeprogrammet. Efter første modul påregnes det, at deltageren opstarter en børnegruppe på sin arbejdsplads, så erfaringerne herfra kan tages med ved andet modul. I andet modul drøftes erfaringerne og anden halvdel af børnegruppeprogrammet gennemgås. Den sidste dag er en supervisionsdag, som ligger ca. 6 måneder senere, hvor det forventes, at deltagerne har været hele programmet igennem på deres arbejdsplads.
Modul I: Her gennemgås NUSSAs teoretiske fundament, den neuroaffektive udviklingspsykologi og baggrunden for at gennemføre et NUSSA-forløb i praksis. De første 9 trin af NUSSA-programmet gennemgås, og deltagerne afprøver legene.
Modul II: I denne fase udveksles erfaringer, og NUSSA-underviserne besvarer spørgsmål. De sidste 9 trin af NUSSA-programmet gennemgås og afprøves.
Modul III: Supervisionsdag. Ca. 2 måneder efter modul 2 afholdes en supervisionsdag. Deltagerne har her mulighed for at drøfte deres erfaringer med NUSSA-underviserne og stille spørgsmål.
Anne Larsen
Anne er uddannet socialpædagog, og har derudover en efteruddannelse som småbørnskonsulent, hun er certificeret Theraplay-specialist og ICDP–vejleder. Hun har mange års erfaring i børn og familier med tilknytnings- og relationsforstyrrelser og har i en årerække arbejdet med familiebehandling, med plejefamilier og som pædagog i daginstitutioner. Derudover har hun arbejdet på døgninstitutioner og i børne- og ungdomsklubber. Anne har i dag selvstændig praksis med familiebehandlings- og Theraplay forløb, og hun arbejder desuden som supervisor, foredragsholder og underviser.
Marie Colding Ngounou
Marie er uddannet socialpædagog, og psykoterapeut MPF. Hun er certificeret Theraplay-terapeut, har mange års erfaring i arbejdet med børn og familier med traume problematikker, tilknytnings- og relationsforstyrrelser. Derudover har hun arbejdet i specialinstitution, på børne/unge krisecenter, i daginstitution og mange år som familiebehandler. I dag har Marie selvstændig praksis med terapi, supervision og undervisning . Marie er samtidig holdleder, underviser og supervisor for 2. og 4. årets studerende på PUC (psykoterapeutisk uddannelses center) Marie er frivillig projekt ansvarlig for et børnehjemsprojekt i Uganda i organisationen Verdens børn, hun underviser personalet på børnehjemmene i forhold til traumeforståelse, arousal regulering og tilknytning og arbejdet med børnegrupper.
Købsbetingelser, afbestillings- og overførselsregler
Når du tilmelder dig et kursus fremsendes en faktura, hvoraf betalingsfristen fremgår. Offentlige kunder faktureres elektronisk via EAN nummer.
Indtil 6 uger før kursets afholdelse kan kurset frameldes uden omkostninger.
I tilfælde af aflysning refunderes det fulde beløb.
Allerede påbegyndte eller igangværende kurser kan ikke overdrages til en anden, men op til 3 hverdage før kursets start kan du overdrage kursuspladsen til en anden uden udgift for dig.
Overførsel til et andet tilsvarende kursus kan, fra 6 uger før og til kursets start, i enkelte og akutte tilfælde lade sig gøre mod et flyttegebyr på 1.500 kr. ekskl. moms, der vil blive faktureret efterfølgende.
Ønsker du at afmelde et kursus skal det gøres til kontakt@docenten.dk
NUSSA står får Neuroaffektiv Udviklingspsykologisk Struktureret Aktivitet. Programmet baserer sig på neuroaffektiv udviklingspsykologi og henvender sig til lærere, pædagoger, PPR-psykologer eller andre, der på anden vis har erfaring med at arbejde med børn. NUSSA er udviklet til fagpersoner, der har mod på at prøve et nyt program, og som har daglig kontakt med børn, der har brug for ekstra støtte og omsorg. Man behøver således ikke at have en terapeutisk baggrund.
Børnegruppeprogrammet handler om at opbygge og styrke børns følelses-, personlighedsmæssige og sociale ressourcer gennem glædesfyldt, engageret og struktureret leg, hvor børnene forbedrer deres relationelle ressourcer og selvindsigt, hvormed børnene bliver mere robuste overfor psykiske stressfaktorer.
NUSSA-programmet er udviklingsbaseret til forskel fra manualbaseret, idet vi ikke mener, at børns udvikling følger en manual. I forløbet tages der således hensyn til den samlede børnegruppes emotionelle og sociale udviklingsniveau. Derfor kan man i programmet gennemføre udvalgte trin flere gange, hvis ikke den samlede grupper er parat til næste udviklingsniveau. Programmet er inddelt, så det kan anvendes særskilt i forhold til børnegrupper på henholdsvis 3-6 år, 6-9 år og 9-12 år.
NUSSA-gruppen består af ca. 6-10 børn i aldersgruppen 3-6, 6-9 og 9-12 år. Børnegruppen skal helst sammensættes, så der opnås en vis homogenitet omkring børnenes følelsesmæssige udviklingsniveau. Derfor anbefaler vi, at der foretages et struktureret interview, af voksne i barnets netværk. Dette interview er en del af NUSSA-programmet.
NUSSA-programmet består af en indledning, 4 niveauer og en afslutning. Hver af de fire niveauer består af ca. 4 trin, som kan gentages hvis det er nødvendigt, for at få hele børnegruppen med. Programmet er struktureret således, at niveauerne bygger oven på hinanden. Selvom programmet indeholder 18 trin, er det således individuelt for hver gruppe, hvor lang tid der skal til for at gennemføre hele programmet.
Oplæringsforløbet giver deltagerne en grundig indføring i børnegruppeprogrammet og i brugen af den tilhørende NUSSA-manual. Oplæringsforløbet omfatter teori, gennemgang af lege og aktiviteter samt personlig afprøvning af programmets aktiviteter og lege.
Der er max 36 deltagere på et hold.
Oplæringsforløbet består af syv dages undervisning i kortere moduler fordelt over et halvt år.
Oplæringsforløbet består af tre moduler, hvoraf de første to er af 3 dages varighed. Ved første modul gennemgås bl.a. halvdelen af børnegruppeprogrammet. Efter første modul påregnes det, at deltageren opstarter en børnegruppe på sin arbejdsplads, så erfaringerne herfra kan tages med ved andet modul. I andet modul drøftes erfaringerne og anden halvdel af børnegruppeprogrammet gennemgås. Den sidste dag er en supervisionsdag, som ligger ca. 6 måneder senere, hvor det forventes, at deltagerne har været hele programmet igennem på deres arbejdsplads.
Modul I: Her gennemgås NUSSAs teoretiske fundament, den neuroaffektive udviklingspsykologi og baggrunden for at gennemføre et NUSSA-forløb i praksis. De første 9 trin af NUSSA-programmet gennemgås, og deltagerne afprøver legene.
Modul II: I denne fase udveksles erfaringer, og NUSSA-underviserne besvarer spørgsmål. De sidste 9 trin af NUSSA-programmet gennemgås og afprøves.
Modul III: Supervisionsdag. Ca. 2 måneder efter modul 2 afholdes en supervisionsdag. Deltagerne har her mulighed for at drøfte deres erfaringer med NUSSA-underviserne og stille spørgsmål.
Anne Larsen
Anne er uddannet socialpædagog, og har derudover en efteruddannelse som småbørnskonsulent, hun er certificeret Theraplay-specialist og ICDP–vejleder. Hun har mange års erfaring i børn og familier med tilknytnings- og relationsforstyrrelser og har i en årerække arbejdet med familiebehandling, med plejefamilier og som pædagog i daginstitutioner. Derudover har hun arbejdet på døgninstitutioner og i børne- og ungdomsklubber. Anne har i dag selvstændig praksis med familiebehandlings- og Theraplay forløb, og hun arbejder desuden som supervisor, foredragsholder og underviser.
Marie Colding Ngounou
Marie er uddannet socialpædagog, og psykoterapeut MPF. Hun er certificeret Theraplay-terapeut, har mange års erfaring i arbejdet med børn og familier med traume problematikker, tilknytnings- og relationsforstyrrelser. Derudover har hun arbejdet i specialinstitution, på børne/unge krisecenter, i daginstitution og mange år som familiebehandler. I dag har Marie selvstændig praksis med terapi, supervision og undervisning . Marie er samtidig holdleder, underviser og supervisor for 2. og 4. årets studerende på PUC (psykoterapeutisk uddannelses center) Marie er frivillig projekt ansvarlig for et børnehjemsprojekt i Uganda i organisationen Verdens børn, hun underviser personalet på børnehjemmene i forhold til traumeforståelse, arousal regulering og tilknytning og arbejdet med børnegrupper.
Købsbetingelser, afbestillings- og overførselsregler
Når du tilmelder dig et kursus fremsendes en faktura, hvoraf betalingsfristen fremgår. Offentlige kunder faktureres elektronisk via EAN nummer.
Indtil 6 uger før kursets afholdelse kan kurset frameldes uden omkostninger.
I tilfælde af aflysning refunderes det fulde beløb.
Allerede påbegyndte eller igangværende kurser kan ikke overdrages til en anden, men op til 3 hverdage før kursets start kan du overdrage kursuspladsen til en anden uden udgift for dig.
Overførsel til et andet tilsvarende kursus kan, fra 6 uger før og til kursets start, i enkelte og akutte tilfælde lade sig gøre mod et flyttegebyr på 1.500 kr. ekskl. moms, der vil blive faktureret efterfølgende.
Ønsker du at afmelde et kursus skal det gøres til kontakt@docenten.dk